søndag den 30. april 2017

Resten af Malenes smykker...

Jeg fik lavet Malenes smykker færdige til tiden, og lad mig vise dig, hvad jeg lavede til hende.


Jeg syede et armbånd med brune facetslebne ferskvandsperler og vedhæng -- samme type perler som jeg tidligere har lavet øreringevedhæng af til Lene. Armbåndet er syet på almindelig perletråd med knude mellem hver perle.  Låsen er en forgyldt kuglemagnetlås, og fordi det er en magnetlås, har jeg syet dobbelt knude mellem de tre perler på hver side af låsen, så armbåndet kan tåles at blive hevet i, når det åbnes.  

Her udover lavede jeg matchende øreringe- og halskædevedhæng med facetperlerne og små hvide perler.  

Vedhænget til halskæden er ret lille og tanken er, at det kombineres med et eller flere af de mange øvrige vedhæng, som jeg lavede.  Malene ynder nemlig at bruge vedhæng i smykkesilkesnor.



I tillæg til vedhænget med den facetterede perle lavede jeg yderligere tre vedhæng i guld.


Jeg lavede også to vedhæng med oxyderet sølv.  Det ene vedhæng er inspireret af mit egen "amulet"-halskæde, som jeg selv er meget glad for, og som Malene så, da hun var på besøg.  Det andet vedhæng er med en charmerende mocca-farvet kartoffelperle og et lille vedhæng med olivenfarvet ferskvandsperle.


Og i min bog er det helt OK, at blande sølv og guld. 


/Bella

2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine - og man kan da absolut godt blande sølv og guld:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, enig, selvfølgelig må man blande sølv og guld :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...